Betingelser / Terms

English is down on the page

Handelsbetingelser

Indledning

MalBon.dk og MalBon.store drives af
JTMB

Gormsvej 20

4684 Holmegaard

Danmark

kontakt(a)jtmb.dk

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på MalBon til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

1 Bestilling og betaling

MalBon er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på MalBon skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort/betalingstjeneste, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i “indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Alle priser er inklusiv moms.

Når du er klar til at bestille, klikker du på “Kurv”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen “Betaling”. Herefter går din ordre videre til MalBon.

Beløbet for varene trækkes først på din konto, når varene afsendes. I forbindelse med dellevering trækkes kun det beløb, svarende til den faktiske levering. Vi tager forbehold for pris- og trykfejl på hjemmesiden og forbeholder os retten til at annullere orderen, hvis der er tale om en væsentlig og/eller tydelig fejl.

2 Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os.

3 14 dages fortrydelsesret

Når du handler på nettet og hos MalBon har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.

Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten og det vil fremgå i bestillingsforløbet.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen.

4 Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:
JTMB

Gormsvej 20

4684 Holmegaard

Danmark

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

VIGTIGT: Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker uden omdeling.

Dokumentation for dit køb samt returformular.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

  • du reelt har taget varen i brug,
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
  • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

5 Reklamation – Hvis der er noget galt med varen

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os indenfor “rimelig tid”.


Du skal reklamere indenfor “rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 1 måneder efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info(a)MalBon.dk eller telefonisk.

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Varen skal sendes til:
JTMB

Gormsvej 20

4684 Holmegaard

Danmark

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et gebyr, som beregnes pr. halve påbegyndte arbejdstime med en takst på kr. 250,- + moms.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer.


Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Oplysning om klagemuligheder

EU-Kommissionens online klageportal kan anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark hvor Coolshop.com har hovedkontor. Klage indgives her –http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info(a)MalBon.dk

6 Persondata

For at kunne handle på MalBon.dk skal du som minimum oplyse:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse
  • Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til e-mail info (a) MalBon.dk

7 Cookies

Ved at benytte MalBon.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

8 Lovvalg og værneting

Køb af varer på MalBon.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

9 Refundering af moms

Bemærk venligst, at vi ikke kan refundere moms for kunder i udlandet (herunder Færøerne og Grønland), da dette er en meget tidskrævende manuel process, og dermed vil påføre os tab p.g.a. den meget lave avance, MalBon.dk sætter for at kunne sælge vores varer så billigt som muligt.

10 Rabatter

Rabatter annonceret på webshoppen er KUN gældende på webshoppen MalBon.dk og der tages forbehold for tastefejl.

Version 1.02

Sidst opdateret 1. august 2021

English

Terms of trade

Introduction

MalBon.dk and MalBon.store are operated by
JTMB
Gormsvej 20
4684 Holmegaard
Denmark

contact (a) jtmb.dk

These sales and delivery conditions apply to the purchase of goods on MalBon for delivery in Denmark, but not Greenland and the Faroe Islands, unless otherwise expressly agreed.

1 Ordering and payment

MalBon is open 24 hours a day, and you can therefore almost always shop. However, it may happen that we close the store due to maintenance. You can only make purchases when the store is open and available.

To shop on MalBon, you must be 18 years of age and in possession of a valid payment card / payment service, which we accept. If you have not yet reached the age of 18, you can still buy goods if you have obtained your guardian’s consent or otherwise have a legal right to enter into the purchase.

You select the items you want to buy and put them in the “shopping cart”. You can correct the contents of the shopping cart right up to the time of ordering, and you can regularly check the contents as well as the price of the goods. All prices include VAT.

When you are ready to order, click on “Basket”, where you enter your name, address, e-mail, phone number, payment method and select delivery method.

You can change the contents of the shopping cart until you confirm your purchase by pressing the “Payment” button. Then your order goes on to MalBon.

The amount of the goods will not be deducted from your account until the goods are shipped. In the case of partial delivery, only the amount corresponding to the actual delivery is deducted. We reserve the right to make price and printing errors on the website and reserve the right to cancel the order if there is a significant and / or obvious error.

2 Receipt for receipt of order and order confirmation

Once you have ordered an item from us, you will receive a receipt for your order. However, a binding purchase agreement has only been entered once you have received an order confirmation from us.

3 14 days right of withdrawal

When you shop online and at MalBon, you usually have a 14-day right of withdrawal, where you can let us know that you regret the purchase and then return the item to us.

Some items are not covered by the right of withdrawal and this will appear in the order process.

The right of withdrawal runs from the day you received the item. If the deadline expires on a public holiday, Saturday, Constitution Day, Christmas Eve or New Year’s Eve, the deadline is extended to the following working day.

Upon receipt, you may only handle the goods in a way that allows you to determine the nature of the goods, their properties and the way in which they work.

In order to exercise the right of withdrawal, you must notify us by unequivocal statement within 14 days of receipt of the item.

4 Returns

If you regret the purchase, the goods must be returned to:

JTMB
Gormsvej 20
4684 Holmegaard
Denmark

When returning, you should make sure that the goods are securely packed. You are responsible for the package / goods until we receive it. Therefore save the postal receipt and possibly track and trace number.

You must pay the cost of returning the item yourself when you regret it.

IMPORTANT: We expect you to send the goods as soon as possible after you have given notice of cancellation, and you must send them back within 14 days after you have regretted.

Note! We do not accept packages sent as cash on delivery or packages without delivery on our address.

Documentation of your purchase and return form.

You must enclose a copy of the order confirmation or other documentation for your purchase.

Refund

When we receive the item, we check it and you get a refund of the amount you paid to us at the time of purchase.

The amount is always transferred to the same means of payment with which you paid for the purchase. For example, if you have paid by card, the purchase amount is returned to the payment card you used for the purchase.

NOTE:
You may lose your purchase amount, in whole or in part. This happens if the value of the item is impaired because

  • you have actually taken the item into use,
  • it has been damaged while you were responsible for it,
  • you have handled the product in a different way than was necessary in order for you to determine the nature of the goods, their properties and the way in which they work;
  • you have not followed the restrictions in the right of withdrawal that follow from sealing, item type etc.

5 Complaints – If there is something wrong with the item

Your purchase of covered by the Purchase Act, including the defect rules. This means that you can either have a defective item repaired, exchanged, the money back or a reduction in the price, depending on the specific situation.

It is, of course, a requirement that the complaint is justified and that the defect has not arisen as a result of incorrect use of the product or other damaging behavior.

You must contact us within a “reasonable time”.

You must complain within a “reasonable time” after you have discovered the defect in the item. We recommend that you complain as soon as possible and within 1 month after the error was discovered.

You can advertise by contacting us via email or by telephone.

Depending on the specific situation, you will receive the further instructions.

The item must be sent to:

JTMB
Gormsvej 20
4684 Holmegaard
Denmark

When you return the item, please also state in as much detail as possible what the problem is. It is not a requirement, but it facilitates our case processing, and minimizes the processing time for the complaint.

In the event of a justified complaint, we will reimburse reasonable shipping costs.
If the complaint is justified, we will of course refund your reasonable shipping costs to send the item back to us. Otherwise, you must bear all expenses for transport, including our shipping costs for returning the item after examination, just as we can charge you a fee, which is calculated per. half commenced working hour with a rate of DKK 250 + VAT.

Remember that the item must always be sent in proper packaging and receive a receipt for shipment. You are responsible for the package / goods until our receipt. Therefore save postal receipt incl. information about freight costs and possibly track and trace number.

Note! We do not accept packages sent cash on delivery or similar.

Information on appeal options

The European Commission’s online complaints portal can be used to lodge a complaint. This is especially relevant if you are a consumer residing in an EU country other than Denmark where Coolshop.com is headquartered. Complaints can be submitted here -http: //ec.europa.eu/odr. When submitting a complaint, you must state our e-mail address.

6 Personal data

In order to be able to shop on MalBon, you must at least state:

  • Name
  • Address
  • Email address
  • Phone / mobile number

The above data is stored with information about which goods you have purchased for 5 years from the end of the financial year to which the information relates, cf. section 10 of the Accounting Act, after which the information is deleted.

As a customer, you have the opportunity for insight into our registration of data about you, and you can object to a registration in accordance with the rules on this in the Act on the processing of personal data and inquiries in this connection are directed to e-mail.

7 Cookies

By using MalBon, you accept that we use cookies. A cookie is a small data file that we place on your computer to be able to keep track of what happens during your visit and to be able to recognize the computer. A cookie is not a program and does not contain viruses.

8 Choice of law and venue

Purchases of goods on MalBon are subject to Danish law. Any dispute is decided by the ordinary Danish courts.

9 Refund of VAT

Please note that we can not refund VAT for customers abroad (including the Faroe Islands and Greenland), as this is a very time consuming manual process, and thus will incur losses due to the very low profit that MalBon sets in order to be able to sell our goods as cheaply as possible.

10 Discounts

Discounts announced on the webshop are ONLY valid on the webshop MalBon.dk and MalBon.store and reservations are made for typing errors.

Version 1.02

Last updated 1. august 2021